Jak pień

Doniczki produkowane są dzisiaj z niemal każdego tworzywa. Ja, te gotowe wybieram zwykle z materiałów naturalnych, czyli ceramiczne, szklane, albo metalowe. Trudno jest jednak dostać doniczkę wykonaną z drewna. Zdarzają się czasami takie z kory, albo połączonych drucikiem patyczków, ale to nie jest lite drewno. Postanowiłam więc, że zrobię takie prawdziwe drewniane doniczki z brzozowych pieńków. Pieńki zdobyłam w tartaku 😁


Do wykonania takich 4 doniczek o wymiarach ca. wys. 10 cm, śred. 7 cm, potrzebne będzie:
• Pieniek brzozowy o długości około 50 cm
• Piła
• Wiertarka
• Otwornica, frez lub wiertło łopatkowe o średnicy ca. 50 mm
• Grube wiertło
• Młotek i niewielkie dłuto
• Lakier albo plastik w sprayu
• Lawa wulkaniczna
• Ziemia do kaktusów i sukulentów
• Mini sukulenty 🤗

KROK 1

Pieniek tniemy piłą na kawałki o długości ca. 10 cm. W każdym z kawałków wiercimy granice otworu otwornicą na głębokość około 5 cm. Następnie przy pomocy wiertła i dłuta wydobywamy drewno z wnętrza obrysu wykonanego otwornicą. Nie trzeba tego robić jeśli używamy frezu lub wiertła łopatkowego.



KROK 2

Wykańczamy wnętrze papierem ściernym i zabezpieczamy lakierem lub najlepiej plastikiem w sprayu.



KROK 3

W tak przygotowane doniczki-pieńki na warstwie lawy wulkanicznej (drenaż) sadzimy sukulenty. Pamiętajmy, żeby każdemu z sukulentów po wyjęciu z doniczki rozluźnić bryłę korzeniową.


Takie doniczki zrobiłam i rośliny w nie posadziłam. Mam nadzieję, że będzie im w nich dobrze 🙏🤞


Komentarze

  1. Powiedz mi, czy to doniczki-doniczki, czy po prostu ozdobne osłonki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej wersji to doniczkowe-doniczki, dlatego zaimpregnowałam je od środka i wykonałam drenaż pod kwiatek. Można je oczywiście potraktować jako osłonki, w otwór 5x5 cm jaki w nich wywierciłam i wydłubałam powinna się zmieścić najmniejszego rozmiaru doniczka :)

      Usuń
  2. Cudowny pomysł! Super to wygląda 😃 muszę spróbować zrobić takie na swój balkon 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się że pomysł się podoba. Na balkonie na pewno będą wyglądały bardzo efektownie.

      Usuń

Prześlij komentarz