Kaskada

Pewnie nie pomylę się jak stwierdzę, że każda gospodyni domowa (gospodarz pewnie też), ma w swojej kuchni blachę, która bez papieru nie nadaje się do pieczenia ciasta. To przecież normalne, blachy zużywają się niestety. Ja u siebie znalazłam całą masę form i foremek babkowych, które pamiętają chyba świetność PRL-u. Wpadłam więc na pomysł, żeby wykorzystać je w inny sposób, jak do pieczenia bab i babeczek. Postanowiłam stworzyć z nich piętrowy pojemnik dla paru rozchodników i rojników, które kopiłam niedawno.

Do mojej mini realizacji wykorzystałam następujące elementy:
• Trzy różnej wielkości formy do babek
• Młotek i gruby wkręt
• Korek od butelki po mleku
• Kombinerki
• Keramzyt
• Ziemia uniwersalna
• Mix rojników i rozchodników 🤗

KROK 1

Na początku podziurkowałam przy pomocy grubego drewnowkręta i młotka dwie mniejsze foremki (aby zapewnić im odpływ wody, ze względu na ich mały gabaryt). W foremce średniej przy użyciu tych samych narzędzi i kombinerek wybiłam dodatkowo większy otwór w denku, aby "nadziać" tę foremkę na trzpień dużej formy do babki. Następnie, aby woda nie uciekała tym dość dużym otworem, zatkałam go przy użyciu korka z butelki po mleku (ku mojej uciesze pasował jak ulał).




KROK 2

Wszystkie poziomy na początek wypełniłam keramzytem (drenaż), a następnie przystąpiłam do sadzenia roślin. Każdy rozchodnik po wyjęciu z doniczki należy spłaszczyć i trochę obsypać z nadmiaru podłoża, w celu rozluźnienia bryły korzeniowej, łatwiej będzie go wtedy wcisnąć w żądane (ciasne) miejsce. Przestrzenie pomiędzy posadzonymi roślinami wypełniłam świeżą ziemią. Niektóre rojniki porozdzielałam na pojedyncze rozetki, które wykorzystałam na wypełnienie pustych przestrzeni między posadzonymi dużymi egzemplarzami.



A OTO WYNIK MOJEJ PRACY :)



Komentarze

  1. Ekstra wyszło :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł i realizacja na szóstkę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę ten wpis podrzucić teściowej. Ona jest fanką wszelkich, ogrodowych pomysłów. A ten jest po prostu banalnie prosty i do tego jakże efektowny. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :D Mam nadzieję, że zainspiruję Teściową.

      Usuń

Prześlij komentarz